Danas, s početkom u 19 sati u galeriji Gradskog muzeja Nova Gradiška održati će se otvorenje izložbe osječkog slikara imultimedijalnog umjetnika Roberta Fišera.
Robert Fišer
Multimedijalni umjetnik Robert Fišer već desetak godina aktivno razvija i oblikuje vrlo jasne smjernice svoje umjetničke poetike. Multimedijalnost u njegovu slučaju nije tek pomodna etiketa koja se koristi ne bi li se pod jedan nazivnik svelo sve ono što Fišer radi, nego je riječ o istraživačkom multimedijalnom pristupu umjetničkom djelovanju kao samosvjesnom odabiru kroz koji umjetnik nastoji realizirati brojne umjetničke ideje koje nadilaze adoraciju i ograničenja pojedinih klasičnih medija.
Fišerovi su ozbiljniji umjetnički početci vezani za medij slike i do danas se može reći kako je slika (u svom proširenom smislu) okosnica oko koje se umjetnikov opus centripetalno kreće. To potvrđuju vrlo rani ciklusi „Monokroma“ te „Nježne destrukcije“ i „Binarni prostori“, kao i oni kasniji poput „Tamne tvari“ i „Event horizona“, djela „Intenzija“ te niza radova nazvanih „Siva“ (1-7) u kojima se medijapanska materija slikā razlaže i reljefno uvodi u prostor zahvaljujući njihovoj poleđini oslikanoj neonskim akrilom. Analizirajući Fišerova djela uočavamo da umjetnik vješto i spretno isprepliće iskustva ranijih umjetničkih pokreta i stilova poput minimalizma, neokonstruktivizma i konceptualne umjetnosti, ali i da nastoji nadići točku do koje su prijašnji umjetnici stigli. Za njega je prostor umjetnosti, kao i prostor slike, meditativno polje u kojem se razvijaju intenzivni istraživački procesi kojima je cilj ne samo procesualno izgraditi sliku, nego i oblikovati estetski objekt koji plijeni pažnju promatrača. Fišeru je vrlo važna igra s perceptivnim odnosima slikarskih površina koja je započela još u monokromima gdje je umjetnik unutar jednoga djela supostavljao dvije vrste teksture. U „Nježnoj destrukciji“ sam je oslikani materijal skinuo s površine fizički odijelivši komponentu boje (gradivnog elementa slikovne reprezentacije u tradicionalnom slikarstvu) i platna. U „Binarnim prostorima“ platna su ostala sirova, ali i dalje u komunikaciji i dosluhu s materijalom (bojom) koja s njima čini nerazdjeljivu cjelinu. U nizu „Sivih“ slika Fišer razvija dotad najrazgranatiju kolorističku paletu u svom radu koketirajući s opartističkim iskustvima novijih materijala kao što je neonski akril. Već je i ranije Fišer napustio ideju o slici kao objektu koji je nužno vezan za zid ili drugu čvrstu podlogu. Cjelokupan ciklus „Nježne destrukcije“ utemeljen je na toj koncepciji, no u još potpuniji ambijentalni doživljaj zakoračio je „Crvotočinom“ koja predstavlja ambijentalno djelo u punom smislu te riječi.
Izložba koja je pred nama predstavlja nam prilično cjelovit i zaokružen presjek Fišerovih dosadašnjih vizualnih tendencija. Na njoj se može uočiti da je riječ o umjetniku koji ljudsku percepciju smatra ozbiljnom stvari, ako ne i krucijalnim segmentom čovjekova bića, a vizualnu umjetnost, kao područje koje podražava čovjekov optički aparat prostorom slobode u kojem se sjedinjuju iskustva prošlosti, osjećanje sadašnjosti i promišljanje o nadolazećoj budućnosti. U toj budućnosti, sudeći prema trenutnom stanju stvari, prostor vizualne komunikacije imat će sve važniju ulogu tako da su Fišerova istraživanja na području proširenog medija slike naizgled samo jedan, možda mali, ali nesumnjivo vrijedan doprinos onome što nam budućnost vizualne kulture nosi, a to je kultura u kojoj fizičke slike možda više neće ni postojati kao materijalni entiteti, dok će ljudska percepcija bili bombardirana isključivo algoritmiziranim pikselima oblikovanima u sferi virtualne surogatne stvarnosti.
Igor Loinjak
Radovi i tehnički podaci
„Siva“, poliptih promjenjivih dimenzija, medijapan, neon akril, 2020.
„Bez naziva“, 140cm x 130cm, ulje na platnu, 2019.
„Negativ“, akril na platnu, 70cm x 100cm, akrilna prašina, 2014.
„Čaša puna slike“, akril na platnu, 70cm x 50cm,akrilna prašina,čaša, 2013.
„10 -44cec“, 40x40x40cm, medijapan, 2xHD video loop, 2018.
„Event horizon“, iver ploče, neon akril, 150cm x 150cm, 2019.
„Slijepi krajolici“, paspartu, neon akril, diptih 60x60cm, 40x60cm, 2022.
Kratka biografija
Robert Fišer rođen je u Osijeku 1976. Diplomirao 2012. na Umjetničkoj akademiji u Osijeku. Aktivno izlaže od 2008. godine, te je do sada ostvario više samostalnih i skupnih izložbi. Za svoj rad nekoliko puta je nagrađivan. Član je Hrvatskog društva likovnih umjetnika u Osijeku i jedan od osnivača Popup projekta. Bavi se slikarstvom i multimedijom. Živi, radi i djeluje u Osijeku.